کد مطلب:314900 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:234

درخت نخل در خوزستان به نام حضرت ابوالفضل شفا می دهد
یكی از عشایر عرب بسیار بزرگ خوزستان به نام (بنی طرف) است، و یكی از شاخه های این عشیره نامدار (مرمض) نام دارد. آقای حسن مرمضی كه از كارمندان حراست در دانشگاه شهید چمران اهواز است این كرامت را كه به نام حضرت ابوالفضل (علیه السلام) است برای من - دكتر چوبین - نقل كرد:

روستایی در جنوب غرب ایران و نزدیك مرز عراق میان دو شهر بستان و هویزه به نام «سمومیه» وجود دارد. دراین روستا زنی به نام حسنه مرمضی سخت بیمار بود و به مرز مرگ رسید، كه ناگاه زن دیگری در همان روستا به نام قسمه مرمضی خواب حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) را دید كه به او فرمود درخت نخلی به نام ابوالفضل در خانه آن زن بیمار بكار و آن زن شفا می یابد،



[ صفحه 447]



شخصی به نام علی بن حسین حردانی درخت نخل را به نام حضرت ابوالفضل (علیه السلام) كاشت؛ و آن درخت با لطف خدا زود رشد كرد. آن زن بیمار با توسل به حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) بعد از كاشتن آن درخت و بعد از گذشت یك شب كاملا بهبود یافت و به طور كامل شفا پیدا كرد.

هم اكنون، درخت خرما كه به نام «نخل حضرت ابوالفضل (علیه السلام)» معروف است میان مردم روستای «سمومیه» و روستاهای اطراف معروف است كه بیماران با آب دادن به آن و لمس برگ های آن شفا می یابند.